De corona maatregelen zorgen ervoor dat ondernemers weer anders moeten ondernemen. Maar hoe doen ze dat? Marjolein Raaphorst is eigenaar van de OPkikker op het Regentesseplein en verkoopt bijzondere woon-, kunst- en kado-artikelen. Hier deelt ze haar ervaring.
‘De dag voordat alles weer op slot ging was een gedenkwaardige. In de ondernemers-app-groep werd flink gespeculeerd en riemen onder de harten gestoken. Maar eigenlijk wisten we allemaal al dat we de volgende dag dicht moesten.
Naarmate de dag vorderde schreef ik op social media berichten waarin stond dat áls men nog een cadeautje fysiek in de winkels wilde kopen, dat ze dan echt vandaag nog langs moesten komen. Het was dan ook een drukke dag. Zo-een die ik iedere dag voor de komende 7 dagen had verwacht. En waarop ik ingekocht had. Diezelfde dag vlogen ook de click+collect advertenties op social media je om de oren. Ik ging er natuurlijk ook voor.
Hoe ik dat deed? In de eerste plaats via social media.. via instagram en daaraan gekoppeld Facebook. Daarnaast met een aankondiging op mijn etalage-raam. Plus een knop op mijn website met verwijzing naar het hoe en wat van click en collect bij mij.
Ik moet zeggen dat ik, vooral in het begin, wel wat verzoekjes kreeg en een aantal dingen heb verkocht via dit systeem. Ik kreeg ook meer dan gemiddelde bestellingen via mijn webshop, maar het was en is in totaal allemaal niet echt veel.
Ik begrijp dat in mijn geval wel. Ik verkoop over het algemeen producten die je echt moet zien en voelen, plus ik heb niet een heel afgebakend assortiment. Het zou denk ik gemakkelijker zijn als je kunt adverteren met bijvoorbeeld alleen maar tassen of stoelen oid.
Dus het is een struggle en ik hoop op het beste. Gelukkig ben ik achterin de winkel waar mijn studio is weer lekker aan het werk gegaan en ben ik sinds een paar maanden een service-punt. Dus ik mag in de winkel zijn en voor deze twee werkzaamheden de deur openhouden…..dat doe ik dan ook graag ;o)’
*Wij hopen dat Marjolein (en alle andere winkels) vanaf morgen weer klanten mag ontvangen!
Interview met Haags Retailpunt
‘De dag voordat alles weer op slot ging was een gedenkwaardige. In de ondernemers-app-groep werd flink gespeculeerd en riemen onder de harten gestoken. Maar eigenlijk wisten we allemaal al dat we de volgende dag dicht moesten.
Naarmate de dag vorderde schreef ik op social media berichten waarin stond dat áls men nog een cadeautje fysiek in de winkels wilde kopen, dat ze dan echt vandaag nog langs moesten komen. Het was dan ook een drukke dag. Zo-een die ik iedere dag voor de komende 7 dagen had verwacht. En waarop ik ingekocht had. Diezelfde dag vlogen ook de click+collect advertenties op social media je om de oren. Ik ging er natuurlijk ook voor.
Hoe ik dat deed? In de eerste plaats via social media.. via instagram en daaraan gekoppeld Facebook. Daarnaast met een aankondiging op mijn etalage-raam. Plus een knop op mijn website met verwijzing naar het hoe en wat van click en collect bij mij.
Ik moet zeggen dat ik, vooral in het begin, wel wat verzoekjes kreeg en een aantal dingen heb verkocht via dit systeem. Ik kreeg ook meer dan gemiddelde bestellingen via mijn webshop, maar het was en is in totaal allemaal niet echt veel.
Ik begrijp dat in mijn geval wel. Ik verkoop over het algemeen producten die je echt moet zien en voelen, plus ik heb niet een heel afgebakend assortiment. Het zou denk ik gemakkelijker zijn als je kunt adverteren met bijvoorbeeld alleen maar tassen of stoelen oid.
Dus het is een struggle en ik hoop op het beste. Gelukkig ben ik achterin de winkel waar mijn studio is weer lekker aan het werk gegaan en ben ik sinds een paar maanden een service-punt. Dus ik mag in de winkel zijn en voor deze twee werkzaamheden de deur openhouden…..dat doe ik dan ook graag ;o)’
*Wij hopen dat Marjolein (en alle andere winkels) vanaf morgen weer klanten mag ontvangen!